
Opvallende feiten en fabels over…
Best gek eigenlijk: in België en Nederland beginnen ouders veel later met luierbroekjes dan…
‘Dat had ik meteen na Mats’ geboorte al moeten doen.’
Boodschappen doen als je net bevallen bent is niet altijd even makkelijk. Poepluiers onderweg, kind(eren) in en uit de auto, gejengel in de winkel… “Ik haalde echt alles uit de kast om gestress te voorkomen”, zegt Corine. “Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee. Ik dacht: ik ga het helemaal anders doen.”
Corine is moeder van Jurre (3) en Mats (zes maanden). De wekelijkse boodschappen deed ze meestal na de middagslaapjes. “Het werd steeds lastiger en m’n leven was al zo hectisch. Jurre rukte op een gegeven moment alles met leuke plaatjes en kleurtjes uit de schappen, ik zeulde me een ongeluk aan boodschappen en kinderen, en ik moest elke keer een extra tas meenemen met luiers, toeten- en billendoekjes meenemen. En ik was al zo moe.”
Een vriendin van Corine tipte haar om de boodschappen online te bestellen. Zij had daar goede ervaringen mee. “Ik dacht altijd dat dit heel erg duur was. Maar gelukkig heb ik me daarin vergist. Uiteindelijk scheelt het niet. Ja, een heleboel stress en energie! Dat had ik meteen na Mats z’n geboorte al moeten doen.”
Corine heeft haar weg er wel even in moeten vinden. “In het begin lette ik niet zo goed op de aanbiedingen. Inmiddels wel. Als ik iets regelmatig gebruik en het is in de Bonus, dan sla ik meteen goed in. Ook check ik nu de pagina ‘pas bevallen’ altijd en verder kijk ik of ik wat nodig heb van de Etos. Meestal zit er wel iets tussen.
“Zo pik ik alle aanbiedingen mee en hoef ik ook de deur niet uit voor onze verzorgingsproducten”, vervolgt Corine. “Ook vergelijk ik inmiddels de prijzen online: veel producten kun je in verschillende prijsklassen krijgen en je kunt alle ingrediënten per product bekijken. Als ik dan geen verschil in kwaliteit zie, dan haal ik de goedkoopste.”
Corine doet haar boodschappen nu dus veel bewuster. “Dat heeft voor- en nadelen. Ik hou nu heel goed bij wat we nodig hebben en hou me ook behoorlijk strak aan m’n lijstjes, zodat ik tussendoor niks meer hoef te halen. Dat scheelt ook weer in m’n portemonnee. Maar de grootste winst zit hem erin dat ik niks en niemand meer hoef te sjouwen.”
Corine ervaart het soms als een nadeel dat ze ook geen dingen meer haalt die niet nodig zijn. “Tijdens dat hele gestress vond mezelf vond ik mezelf soms best zielig en dan kocht ik of weekblad of een reep chocola voor mezelf. Dat mis ik nu soms wel. Online kan dat natuurlijk ook, maar toch doe ik dat niet zo snel. Of nog niet…”
Overweeg je om boodschappen online te doen?
We luisterden naar onze gebruikers en hebben
de app volledig vernieuwd: een fris nieuw design,
verbeterde navigatie en herschreven alle teksten.
De wereldwijd #1 best verkochte babyapp
heeft een sprong gemaakt!